Med digitaltryk skabte vi en ny emballageløsning for Dry-Bag

Dry-Bag er en familieejet virksomhed med rødder tilbage til 1979, som har specialiseret sig i tørremidler til transport- og eksportsektoren. Hovedingrediensen i deres produkt – denne Dry-Bag – er moler, et naturmateriale, der findes på Mors, og som har fantastiske egenskaber i forhold til at suge fugt og holde miljøer tørre.

Med stor succes på B2B-markedet havde Dry-Bag et ønske om at tage deres nuværende produkt med ind på forbrugermarkedet og henvende sig til private med behov for at holde kældre, campingvogne, både og lignende tørre. I den forbindelse skulle der udvikles en ny emballage – en opgave, der blev løftet i samarbejde med BetaPack.

De mange fordele med digitaltryk

Den tidligere emballage var forældet, og det stod hurtigt klart, at den ikke ville møde forventningerne fra hverken kunder eller retailere, hvis den kom ud i butikkerne. Derfor valgte Dry-Bag at samarbejde med BetaPack om en ny løsning.

“Vi har et godt produkt, men vi vidste, at den gamle emballage holdt os tilbage. Den var forældet og levede ikke op til kravene i detailhandlen. Med BetaPack har vi fået en løsning, der både fungerer praktisk og ser fantastisk ud”.
Jacob Skou

Administrerende Direktør hos Dry-Bag

“Vi sorterer og omdanner folien til granulat, som kan bruges til at producere nye folier og andre bløde plastprodukter, der anvendes i byggeindustrien. Processen sikrer altså, at folien ikke går til spilde eller brændes af, men i stedet genbruges og omdannes til nye produkter”, fortæller Jens Ravn Sørensen, produktspecialist hos BetaPack.

Den nye emballageløsning blev skabt med digitaltryk. En trykmetode, som har givet Dry-Bag flere fordele:

  • Fleksibelt produktionssetup
  • Kort leveringstid og reduceret emballagelager
  • Ingen opstartsomkostninger og mulighed for prøvetryk
  • Ekstraordinær trykkvalitet

Digitaltryk giver mulighed for at starte småt og justere løbende, hvilket gør det perfekt til virksomheder, der vil ind på nye markeder eller køre mindre kampagner. Samtidig sikrer det en trykkvalitet, der virkelig skiller sig ud – uden at der bliver gået på kompromis med kvaliteten”, forklarer Jonas Krog Toft, salgschef hos BetaPack.

Funktionalitet og design i fokus 

Den nye emballage skulle både være visuelt tiltalende og funktionelt stærk. Med ziplock og euro hole opfylder posen flere praktiske krav og gør det nemt for forbrugeren at opbevare og genbruge produktet igen og igen.

Emballagen er essentiel for vores produkt. Den skal være 100 % tæt, så tørremidlet ikke optager fugt, før det bruges. Den nye pose løser dette perfekt. Samtidig ser den moderne og professionel ud, så den appellerer til både dem, der skal købe produktet og dem, der skal sælge det”, fortæller Jacob Skou.

Den nye emballage har allerede fået positiv feedback fra både eksisterende kunder og retailere, der ser potentialet i at præsentere Dry-Bags produkter på hylderne.

Dry-bag

 

Et fleksibelt og proaktivt samarbejde 

I samarbejdet mellem BetaPack og Dry-Bag har fleksibiliteten og den tætte dialog været vigtig for at finde frem til den helt rigtige løsning.

“BetaPack er en utrolig fleksibel partner. De forstod hurtigt, hvor vi kom fra, og leverede en løsning, der ikke krævede store investeringer fra starten. Samtidig er det tydeligt at mærke, at Jonas og hans team engagerer sig i vores forretning og bringer gode idéer på banen. Det har stor værdi for os”.
Jacob Skou

Administrerende Direktør

Samarbejdet mellem Dry-Bag og BetaPack er stadig i udvikling, og fremtiden byder helt sikkert på flere spændende projekter.

Hos BetaPack ser vi frem til det videre samarbejde med Dry-Bag. Mange af vores kunder vælger at samle alle deres emballageløsninger hos os. Vi kan nemlig tilbyde én samlet løsning under ét tag, så kunden ikke skal have flere leverandører eller kontaktpersoner, og det kunne bestemt også være en mulighed for Dry-Bag”, afslutter Jonas Krog Toft.

Hvis du vil vide mere om vores samarbejde med Dry-Bag, vores emballageløsninger eller lignende, er du mere end velkommen til at kontakte: 

Dry-Bag A/S er en dansk virksomhed, etableret i 1979, der specialiserer sig i produktion af miljøvenlige tørremidler til beskyttelse af gods mod fugtskader under transport. Deres produkter, kendt som DRY-BAG®, er fremstillet af naturlige materialer, primært dansk moler, og kan absorbere fugt i op til 90 dage. 

Lad os sammen finde
den rette løsning til jer

BetaPack tilbyder mere end bare produkter – vi tilbyder samarbejde og partnerskab. Kontakt os for en uforpligtende samtale, og hør mere om, hvordan vi kan hjælpe dig med at skabe løsninger, der matcher dine behov.

Jonas_BetaPack_3_2-2