Dry-Bag er en familieejet virksomhed med rødder tilbage til 1979, som har specialiseret sig i tørremidler til transport- og eksportsektoren. Hovedingrediensen i deres produkt – denne Dry-Bag – er moler, et naturmateriale, der findes på Mors, og som har fantastiske egenskaber i forhold til at suge fugt og holde miljøer tørre.
Med stor succes på B2B-markedet havde Dry-Bag et ønske om at tage deres nuværende produkt med ind på forbrugermarkedet og henvende sig til private med behov for at holde kældre, campingvogne, både og lignende tørre. I den forbindelse skulle der udvikles en ny emballage – en opgave, der blev løftet i samarbejde med BetaPack.
Den tidligere emballage var forældet, og det stod hurtigt klart, at den ikke ville møde forventningerne fra hverken kunder eller retailere, hvis den kom ud i butikkerne. Derfor valgte Dry-Bag at samarbejde med BetaPack om en ny løsning.
“Vi sorterer og omdanner folien til granulat, som kan bruges til at producere nye folier og andre bløde plastprodukter, der anvendes i byggeindustrien. Processen sikrer altså, at folien ikke går til spilde eller brændes af, men i stedet genbruges og omdannes til nye produkter”, fortæller Jens Ravn Sørensen, produktspecialist hos BetaPack.
Den nye emballageløsning blev skabt med digitaltryk. En trykmetode, som har givet Dry-Bag flere fordele:
“Digitaltryk giver mulighed for at starte småt og justere løbende, hvilket gør det perfekt til virksomheder, der vil ind på nye markeder eller køre mindre kampagner. Samtidig sikrer det en trykkvalitet, der virkelig skiller sig ud – uden at der bliver gået på kompromis med kvaliteten”, forklarer Jonas Krog Toft, salgschef hos BetaPack.
Den nye emballage skulle både være visuelt tiltalende og funktionelt stærk. Med ziplock og euro hole opfylder posen flere praktiske krav og gør det nemt for forbrugeren at opbevare og genbruge produktet igen og igen.
“Emballagen er essentiel for vores produkt. Den skal være 100 % tæt, så tørremidlet ikke optager fugt, før det bruges. Den nye pose løser dette perfekt. Samtidig ser den moderne og professionel ud, så den appellerer til både dem, der skal købe produktet og dem, der skal sælge det”, fortæller Jacob Skou.
Den nye emballage har allerede fået positiv feedback fra både eksisterende kunder og retailere, der ser potentialet i at præsentere Dry-Bags produkter på hylderne.
I samarbejdet mellem BetaPack og Dry-Bag har fleksibiliteten og den tætte dialog været vigtig for at finde frem til den helt rigtige løsning.
Samarbejdet mellem Dry-Bag og BetaPack er stadig i udvikling, og fremtiden byder helt sikkert på flere spændende projekter.
”Hos BetaPack ser vi frem til det videre samarbejde med Dry-Bag. Mange af vores kunder vælger at samle alle deres emballageløsninger hos os. Vi kan nemlig tilbyde én samlet løsning under ét tag, så kunden ikke skal have flere leverandører eller kontaktpersoner, og det kunne bestemt også være en mulighed for Dry-Bag”, afslutter Jonas Krog Toft.
Hvis du vil vide mere om vores samarbejde med Dry-Bag, vores emballageløsninger eller lignende, er du mere end velkommen til at kontakte: