Samarbejde mellem The Organic Crave og BetaPack
Samarbejde mellem The Organic Crave og BetaPack

Sådan hjalp vi The Organic Crave med digitaltryk som en midlertidig løsning på et stort problem

The Organic Crave er et dansk snack-brand, der lægger vægt på at skabe produkter med ægte, nærende ingredienser og uden diverse tilsætningsstoffer og alt for meget sukker og fedt. På nuværende tidspunkt sælges produkterne i Danmark, Holland, Belgien, Island og Schweiz, og her i Danmark kan du finde dem i Føtex Food, Søstrene Grene, Meny og 7-Eleven.


I foråret 2024 stod The Organic Crave pludselig over for en uventet udfordring: Ændringer i produktionen betød, at de havde en masse folieemballage, som nu ikke kunne bruges. Og med en meget kort deadline, skulle der hurtigt fremstilles noget nyt emballage, så deres produkter kunne leveres til kunderne indenfor aftalt tid.


The Organic Crave tog derfor kontakt til BetaPack, der hurtigt fandt frem til en god løsning, som kunne få dem tilbage på sporet.


Fra flexotryk til digitaltryk

Løsningen bestod i at gå fra én trykmetode til en anden - fra flexotryk til digitaltryk. Denne trykmetode tilbød nemlig den nødvendige hastighed og fleksibilitet i forhold til at kunne nå den meget korte deadline, The Organic Crave stod over for.


“Vi stod i en svær situation med en kort deadline på kun to uger, men med hjælp fra BetaPack fandt vi frem til en rigtig god løsning og endte med at få det hele produceret til tiden. Vi har nogle gode folie-leverandører, men når man kører med flexotryk er processen lidt mere låst, fordi der skal bruges en ny kliché til hver farve. Med digitaltryk kan vi få trykt direkte på folien og gøre processen hurtigere og mere fleksibel”, fortæller Jeppe Vadgaard, COO og Founding Partner hos The Organic Crave.


Der er fordele og ulemper ved både flexotryk og digitaltryk, og det handler altid om at finde den metode, der passer bedst til ens virksomhed og produkter. Digitaltryk har færre opstartsomkostninger, og metoden er mere fleksibel sammenlignet med flexotryk. Samtidig er digitaltryk oplagt at bruge i forbindelse med kampagner og mindre antal af enheder, eller hvis 6-8 designs skal puljes. På den anden side er flexotryk oplagt, hvis det drejer sig om tryk i store mængder, da det så på den lange bane er en billigere løsning.


De mange muligheder med digitaltryk

Det er ikke tilfældigt, at mange mindre fødevarevirksomheder bruger netop digitaltryk. Trykmetoden gemmer nemlig på mange muligheder - især når det kommer til at eksperimentere med designs og køre med kampagner med færre enheder.


“Vi har fået øjnene op for de mange muligheder med digitaltryk. Med de rigtige kunder kan vi for eksempel lave noget custommade til dem - for eksempel et collab (et samarbejde mellem to forskellige brands). Og vi kan bruge digitaltryk til at opstarte nye, spændende samarbejder, som normalt ville være omkostningstunge på foliedelen, og hvor kunderne ville skulle binde meget kapital. Digitaltryk gør samarbejdet muligt med langt færre omkostninger”, fortsætter Jeppe Vadgaard.


Flere projekter på bedding

Samarbejdet mellem BetaPack og The Organic Crave stopper ikke her, og allerede nu er der flere projekter på bedding.


“Vi har blandt andet et projekt med en proteinbar, vi skal have skabt skræddersyet emballage til i folie, karton og bølgepap. Og netop det her med at samle alle kundens behov, når det kommer til emballage, er noget, vi hos BetaPack arbejder meget med. Vi kan nemlig tilbyde én samlet løsning under ét tag, så kunden ikke skal have flere forskellige leverandører”, fortæller Peter Mols Hermansen, Key Account Manager hos BetaPack og ansvarlig for The Organic Crave.


Også hos The Organic Crave er tilbagemeldingen på samarbejdet med BetaPack positiv.


“Vi stod i en stor problematik, og den løste BetaPack bare hurtigt og effektivt. Der var ingen negativitet, og de havde ja-hatten på, selvom det var en presbold. Jeg vil ikke tøve med at kontakte BetaPack, hvis jeg render ind i udfordringer i fremtiden, eller skal have gang i nye projekter”, afslutter Jeppe Vadgaard.


Hvis du har spørgsmål til vores samarbejde med The Organic Crave, vores emballageløsninger eller lignende, er du mere end velkommen til at kontakte Key Account Manager Peter Hermansen på tlf. 23 80 18 08 eller mail pmh@betapack.dk







Samarbejde mellem BetaPack og The Organic Crave